Jeśli zauważyłeś, że silnik w Twoim rowerze pracuje trochę głośniej niż zwykle, albo na pedałach pojawia się niepokojący luz, to najwyższa pora na serwis. Zaniedbanie może skutkować dostaniem się wody do środka przez skorodowane łożyska, a w konsekwencji uszkodzeniem elektroniki silnika. W takim przypadku niestety silnik nadaje się do wymiany, a to najdroższa część roweru!
Niestety, nie da się określić interwałów serwisowych silników. Może to być w skrajnych przypadkach zarówno 500 km, jak i 10.000 km. Jeżeli słyszysz niepokojące objawy, to znaczy, że już doszło do korozji łożysk.
Szybkość zużycia komponentów zależy od wielu czynników takich jak:
- warunki eksploatacji (jazda w bardzo mokrych albo bardzo suchych warunkach przyspiesza zużycie),
- sposób mycia roweru – lepiej unikać używanie myjki ciśnieniowej w okolicach jakichkolwiek łożysk (łożyska silnika, sterów, ramy, piasty, suport w rowerze analogowym),
- wybór trybu wspomagania — intensywna jazda w gorące dni może doprowadzić do przegrzania silnika.
Pełny serwis silnika polega na wyczyszczeniu i nasmarowaniu wszystkich przekładni zębatych oraz wymianie zużytych łożysk.