fbpx

Serwis rowerowy

Jesienna promocja! Do końca listopada przegląd serwisowy (o wartości 100 zł) za darmo!

W skład przeglądu wchodzi:

  • Kontrola stanu i zużycia podzespołów roweru (napęd, łańcuch, hamulce, koła i opony, stan linek i pancerzy, stery, piasty, suport)
  • Sprawdzenie i dokręcenie wszystkich połączeń śrubowych
  • Kontrola działania zawieszenia (amortyzatory i łożyska tylnego wahacza)
  • Kontrola ciśnienia i pompowanie opon
  • Regulacja hamulców i napędu*, smarowanie łańcucha

*w rowerze przekazywanym na serwis napęd powinien być czysty!

Prowadzimy serwis rowerów elektrycznych i analogowych

Możesz nam samodzielnie dostarczyć swój rower (znajdujemy się w Jedlinie-Zdroju, 10 km od Wałbrzycha albo możemy go od Ciebie odebrać! W takim przypadku do kosztów serwisu doliczamy opłatę 50 zł za odbiór i dowóz roweru do 25 km.

Wykonywane usługi serwisowe:

  • serwis amortyzatorów i damperów, w szczególności Rockshox i Fox
  • zaplatanie i centrowanie kół, regulacja napięcia szprych
  • diagnostyka komputerowa i naprawa silników rowerów elektrycznych systemów Bosch, Yamaha i Giant
  • pomiar rzeczywistej pojemności baterii w rowerze elektrycznym
  • wymiana łożysk w ramach rowerów full suspension
  • montaż opon w systemie tubeless i wkładek antyprzebiciowych
  • serwis hamulców hydraulicznych Shimano, Magura, Sram
  • serwis piast wielobiegowych i łożysk suportu
  • podstawowe usługi serwisowe: regulacja przerzutek, wymiana linek i pancerzy, serwis napędu

Jesteśmy autoryzowanym serwisem Bosch

Serwisujemy silniki rowerów ebike Bosch, Yamaha i Giant.

Kiedy zrobić serwis silnika w rowerze elektrycznym?

Jeśli zauważyłeś, że silnik w Twoim rowerze pracuje trochę głośniej niż zwykle, albo na pedałach pojawia się niepokojący luz, to najwyższa pora na serwis. Zaniedbanie może skutkować dostaniem się wody do środka przez skorodowane łożyska, a w konsekwencji uszkodzeniem elektroniki silnika. W takim przypadku niestety silnik nadaje się do wymiany, a to najdroższa część roweru!

Niestety, nie da się określić interwałów serwisowych silników. Może to być w skrajnych przypadkach zarówno 500 km, jak i 10.000 km. Jeżeli słyszysz niepokojące objawy, to znaczy, że już doszło do korozji łożysk.

Szybkość zużycia komponentów zależy od wielu czynników takich jak:

  • warunki eksploatacji (jazda w bardzo mokrych albo bardzo suchych warunkach przyspiesza zużycie),
  • sposób mycia roweru – lepiej unikać używanie myjki ciśnieniowej w okolicach jakichkolwiek łożysk (łożyska silnika, sterów, ramy, piasty, suport w rowerze analogowym),
  • wybór trybu wspomagania — intensywna jazda w gorące dni może doprowadzić do przegrzania silnika.

Pełny serwis silnika polega na wyczyszczeniu i nasmarowaniu wszystkich przekładni zębatych oraz wymianie zużytych łożysk.

Jak dbać o baterię w rowerze elektrycznym?

Bateria roweru elektrycznego składa się z wielu połączonych ogniw Li-Ion. Pojemność baterii powoli spada z każdym kolejnym cyklem ładowania. Aby jak najdłużej zachować dobrą kondycję baterii, należy przestrzegać kilku zaleceń:

  • najlepiej jest przechowywać baterię w suchym miejscu w temperaturze pokojowej,
  • nie narażać baterii na przegrzanie, nie zostawiać nigdy na słońcu – zbyt wysoka temperatura szkodzi baterii dużo bardziej niż mróz,
  • planując jazdę w zimny dzień, warto jest naładować baterię wcześniej w ciepłym pomieszczeniu – zimna bateria nie naładuje się do pełnej pojemności, mimo że wskaźnik będzie pokazywał ‘full’,
  • jeżeli doszło do całkowitego rozładowania baterii, to jak najszybciej trzeba podłączyć baterię do ładowania,
  • w okresie zimowym lub kiedy nie używamy roweru przez dłuższy czas, należy pozostawić baterię naładowaną w granicach między 40%, a 60%.

Wykonujemy usługę sprawdzenia rzeczywistej pojemności baterii przy użyciu profesjonalnego testera Bosch.

Jak często serwisować amortyzatory w rowerze?

Producenci zalecają mały serwis przednich amortyzatorów i damperów (uszczelki kurzowe, dolne golenie i puszka powietrzna) co 50 godz., natomiast pełny serwis jest zalecany po każdych 200 godz. użytkowania. Oznacza to, że przy jeździe ze średnią prędkością 15 km/h pełny serwis wypada co 3000 km. Zakładając przejechanie średnio 50 km dziennie, daje to 60 dni jazdy. Dla przeciętnego ridera oznacza to pełny serwis co najmniej raz w roku i serwis podstawowy co 2-3 miesiące.

Podczas jazdy w suchych warunkach albo w błocie uszczelki kurzowe zasysają powoli brud do środka amortyzatora. Powoduje to stopniowe wypłukanie smaru spod uszczelek, który jest drugą barierą dla zanieczyszczeń. Następnie brud przedostaje się do oleju, powodując utratę czułości amortyzatora i mechaniczne, nieodwracalne wycieranie się ślizgów dolnych goleni. Regularny serwis pozwala cieszyć się czułą i płynną pracą amortyzacji przez wiele lat.

Zalety regularnego serwisu amortyzacji:

  • lepsza czułość na małych nierównościach terenu,
  • mniejsze koszty eksploatacyjne — serwis kosztuje ułamek ceny wymiany zatartego amortyzatora czy dampera,
  • nadgarstki, łokcie i kręgosłup podziękują Ci za kilka lat!

W naszym serwisie używamy tylko najwyższej jakości smarów Sram Butter i Dynamic Seal Grease oraz dedykowanych olejów, aby zawieszenie w Twiom rowerze pracowało optymalnie przez długie lata.

Cennik i regulamin serwisu

Tutaj znajdziesz: szczegółowy cennik serwisu oraz regulamin serwisu.

Podane ceny nie zawierają kosztu wymienianych części. Usługi nieobjęte cennikiem są wyceniane indywidualnie z klientem. Nie serwisujemy rowerów elektrycznych z chińskimi silnikami w piaście, rowerów holenderskich oraz marketowych na niemarkowych komponentach.

Najczęściej zadawane pytania:

W celu diagnozy usterki przekładamy komponenty takie jak kontroler, silnik, czy baterię do sprawnego roweru, sprawdzamy też połączenia kablowe. Jeśli nie doszło do uszkodzenia elektroniki silnika albo baterii roweru, to prawdopodobnie będziemy mogli go naprawić.

Tak, drobne naprawy możemy przeprowadzić u Ciebie albo nawet, w nagłym przypadku, na trasie. Jeżeli chcesz skorzystać z planowego serwisu, to oferujemy odbiór roweru od Ciebie i dowóz z powrotem, po naprawie.

Często słyszymy o takich problemach. Prawdopodobnie bateria roweru jest już w stanie agonalnym. Jeżeli jest to bateria Bosch, to możesz wysłać ją do nas, aby sprawdzić jej pojemność i ewentualnie zlecić wymianę ogniw na nowe.

Czas naprawy zależy od zakresu zleconych prac. Zwykle informujemy naszych klientów o szacunkowym czasie naprawy po wstępnej diagnozie.

Oczywiście, nasze usługi objęte są gwarancją na wykonanie. Jeśli po wykonaniu naprawy pojawią się jakiekolwiek problemy, prosimy o kontakt, aby uzyskać bezpłatną naprawę.

Jeśli tylko są dostępne, możesz wypożyczyć jeden z naszych rowerów elektrycznych w specjalnej cenie na czas, gdy naprawiamy Twój sprzęt.

Potrzebujesz naprawy lub serwisu roweru elektrycznego?

Chętnie pomożemy — mamy w tym spore doświadczenie!